- نحوه
تفکرتان را تغییر دهید: اگر در مسیر اهدافتان دائم به این فکر می کنید که چقدر
اهمال کار هستید آن را تبدیل به یک باور عمیق می کنید و زندگی تان برمبنای همین
باور باقی خواهد ماند. به جای آن فکر کنید که شما به اندازه کافی، قدرت انجام کارو
فعالیت مورد نظر را جهت رسیدن به هدف دارید و از زمان خود به بهترین شکل استفاده
می کنید و هم اکنون مشغول به انجام مهم ترین کار زندگی تان هستید.
- قانون 5ثانیه ای: اگر قصد انجام کاری را دارید، تنها 5ثانیه
فرصت دارید تا به صورت فیزیکی و سریع اقدام کنید. درغیر اینصورت مغزتان آن ایده را
نابود خواهد کرد. این باور غلط را مبنی بر اینکه برای ایجاد تغییر باید احساس
آمادگی کنید را فراموش کنبد و هرگاه خواستید کاری را انجام دهید از پنج تا یک
بشمارید و بعد سریع دست به کار شوید و آن کار را انجام دهید.
- برای
خودتان تشویق و پاداش ایجاد کنید: بعد از انجام کامل هرکاری برای خودتان جایزه و
پاداش در نظر بگیرید. این روش باعث حفظ انگیزه در شما می شود. این جایزه می تواند
هرچیزی که دوستش دارید باشد. این پاداش باعث شکستن چرخه به تعویق انداختن
کارهایتان است.
- عوامل
حواس پرتی را هنگام انجام کار کنار بگذارید: فضای محیط کارتان را جهت انجام فعالیت
مورد نظر مناسب تدارک ببینید، مثلاً موبایل را از خود دور کنید تا روی کیفیت
کارتان تأثیر منفی نگذارد. تلویزیون خاموش باشد اتصال به اینترنت و صدای گوشی تلفن
را قطع یا بی صدا کنید تا با تمرکز کامل کار موردنظر را انجام دهید.
- کارهایتان را الویت بندی کنید: یکی از روش های عالی برای الویت بندی کارها استفاده
از ماتریس آیزنهاور است. طبق ماتریسی که آقای آیزنهاور معرفی کرده است تمام کارها
در یکی از چهار دسته پایین خلاصه می شوند:
- کارهای
مهم و فوری
- کارهای
مهم و غیرفوری
- کارهای
غیرمهم و فوری
- کارهای
غیرمهم و غیرفوری
- اعتماد به نفس خود را بالا ببرید: براساس تحقیقات انجام شده، اهمال کاری در بعضی
افراتد به دلیل ترس از شکست است. شکست را باید به عنوان مقدمه ای برای رسیدن به
موفقیت و تجربه ای برای رشد خود بدانید.
قرار
نیست در هرکاری موفق باشید. برای انجام کارها، خود را تشویق کنید و نه لزوماً موفق
شدن. اشتباهات کوچک در انجام کارها را بپذیرید و از تجربه آنها در مسیر رشد و کمال
خود استفاده کنید.
از همین
الان شروع کنید.